بیسل

نکات نگهداری از جاروبرقی های دستی شارژی

جارو های شارژی PowerEdge

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که یکسال پس از خرید یک جاروبرقی دستی، متوجه شده باشید که قدرت مکش دستگاه به خوبی زمانی که آن را خریداری کردید نیست و تضعیف آن مشخص است. در این مقاله نکاتی برای حفظ کارایی جارودستی بیسل ارائه می شود که می تواند به شما در افزایش طول عمر دستگاه و نکات نگهداری از جاروبرقی های دستی شارژی کمک کند. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

4 نکته برای نگهداری جارو دستی

کیسه گرد و خاک را به موقع تخلیه کنید:زمانی که کیسه گرد و خاک بیش از حد پر باشد، قدرت مکش کاهش می یابد. بنابراین منتظر پر شدن کیسه یا مخرن نباشید و هنگامی که دو سوم از آن پر شده است آن را تخلیه یا تعویض کنید. مخزن های گرد و خاک در جارو های شارژی معمولا شفاف هستند و شما می توانید میزان پر شدن آن را مشاهده کنید.

ممکن است جارو دستی شما به جای مخزن دارای کیسه گرد وخاک باشد. گیسه های گرد و خاک بیشتر برای جاروبرقی های سیمی استفاده می شوند. ممکن است کیسه ها یکبار مصرف یا قابل شتسشو باشند که به طور معمول کیسه های یکبار مصرف محبوب تر هستند. گرد و غبار به این کیسه ها وارد می شود و هوای تمیز خارج می شود.

شلنگ های شکسته یا شل را تعمیر کنید: در حقیقت جاروبرقی ها می توانند حالتی نزدیک به خلا ایجاد می کنند و باعث می شوند که هوای به سرعت وارد لوله دستگاه شود. از همین رو مهم است که اتصالات و پیوند قطعات به خوبی محکم باشد تا باعث نشتی هوا نشود. در صورت شل بودن مهر و موم ممکن است هوا نشت کرده و فشار خلا کاهش یابد.

جارو های شارژی در مقایسه با جارو های سیمی

جارو های شارژی در مقایسه با جارو های سیمی

جالب است بدانید که کلید های تنظیم مکش که روی دسته جاروبرقی قرار دارند نیز از همین اصل استفاده می کنند. بنابراین اگر مکش جاروبرقی دستی شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ممکن است به دلیل اتصالات شکسته یا شل باشد. مطمئن شوید که مخزن گرد و خاک به خوبی محکم شده باشد و سری دستگاه به خوبی سفت شده باشد.

فیلتر های مسدود شده را جایگزین کنید: فیلتر های جاروبرقی های دستی مانند ماسک عمل می کنند و می توانند گرد و غبار را به دام بیاندازند. تمیز بودن این فیلتر ها می تواند جریان هوا در جاروبرقی را تعیین کند. در صورتی که جریان هوای دستگاه صاف نباشد می تواند باعث کاهش اختلاف فشار و در نهایت کاهش مکش دستگاه شود.

اغلب افت توانایی مکش دستگاه به دلیل گرفتگی و مسدود شدن فیلتر ها است. از همین رو لازم است فیلتر های دستگاه را به طور منظم بررسی کنید. مطابق دفترچه راهنمای دستگاه می توانید فیلتر ها را شسته یا جایگزین کنید. فراموش نکنید به هیچ عنوان نباید از فیلتر های یکبار مصرف، مجدد استفاده کنید زیرا در این صورت فیلتر ها می توانند مشکلات سلامتی و اختلالات تنفسی ایجاد کنند.

مسیر خلا را به طور منظم تمیز کنید:جاروبرقی های دستی شارژی همه کاره نیستند و نمی توانید از آن ها را جمع کردن تکه های بزرگ کاغذ، اشیا تیز و سنگین، ذرات بزرگ غذا و مایعات استفاده کنید. هنگامی که این موارد به داخل دستگاه کشیده می شوند می توانند به راحتی در مسیر مکش گیر کنند.

در این صورت باید به صورت دستی، زباله های گیر کرده را جدا کنید که کار دشواری خواهد بود. با این حال معمولا پس از برداشتن مانع مکش دستگاه به حال اولیه خود باز خواهد گشت و نیاز به تعمیر ندارد. تمیز کردن و بررسی شیلنگ دستگاه زمان زیادی نمیگیرد پس بهتر است نظافت منظم آن را در برناامه خود قرار دهید.

در شرایط معمولی نباید مشکلی در موتور و مدار دستگاه وجود داشته باشد. با این حال گرفتگی ناشی از تجمع زباله می تواند بار جاروبرقی دستی شما را افزایش دهد. به این ترتیب احتمال آسیب و کاهش کارایی نیز وجود خواهد داشت.

بهترین جاروشارژی دستی

زمانی که به دنبال دستگاهی برای تمیز کردن لکه ها و آشفتگی های کوچک اطراف خانه هستید، جاروهای شارژی دستی گزینه بیسیار خوبی هستند. این جارو ها سبک و قابل حمل اند و با توجه به اندازه کوچکشان شما می توانید از آن ها برای تمیز کردن داخل ماشین یا راه پله ها استفاده کنید.

یکی از معایب این جاروبرقی های دستی، مخزن های گرد و خاک کوچکشان است. به ویژه این مورد می تواند در هنگام تمیز کردن مناطق بزرگ که نیاز به تخلیه مکرر مخزن است، آزار دهنده باشد.

جاروهای دستی برای تمیز کردن اثاثیه نیز مناسب هستند و می توانید برای تمیز کردن کاناپه، تشک و میلمان از این جارو ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که ضمیمه ها و ابزار های مخصوص نظافت اثاثیه می تواند کارایی را افزایش دهد و کار با دستگاه را برای شما آسان تر کند. بنابراین در هنگام خرید به تعداد و کارایی برس ها و سری های جارو توجه کنید.

 یکی از مزایای این جاروبرقی های شارژی این است که فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. شما به راحتی می توانید این جارو ها را در کمد یا کابینت جای دهید.

مزایای جاروبرقی شارژی OMNIPET

مزایای جاروبرقی شارژی OMNIPET

انتخاب جاروشارژی مناسب

جارو های دستی مانند سایر جاروبرقی ها دارای لوازم جانبی و ضمیمه های مختلفی هستند که به شما کمک می کند نظافت کف را ساده تر و سریع تر انجام دهید. ابزار های مخصوص تمیز کردن شکاف ها، برس های سخت و نرم و سری های مختلف می تواند کارایی دستگاه شما را افزایش دهد.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید جارودستی های شارژی در نظر داشته باشید، کیفیت و کارایی باتری است. اگر دستگاهی را انتخاب کنید که عمر باتری کوتاهی داشته باشد ممکن است از خرید خود پیشیمان شوید.

اغلب جاروشارژی های موجود در بازار می توانند بعد از هر بار شارژ کامل تا 15 دقیقه مکش خود را حفظ کنند. معمولا نیز حدود 3 ساعت برای کامل شدن شارژ شدن باتری، زمان نیاز دارند. بنابراین اگر نیاز به تمیز کردن یک آشفتگی بزرگ دارید یا می خواهید تمام مبلمان را تمیز کنید باید مدتی منتظر بمانید.

در صورتی که در منزل شما فردی از آلرژی رنج می برد باید در انتخاب یک مدل با فیلتر های قدرتمند دقت کنید. اگر جاروشارژی شما نتواند به خوبی گرد و خاک را به دام بیاندازد ممکن است تمیز کردن فضای داخل خودرو و جمع کردن ذرات غذا بسیار دشورا باشد.

جاروبرقی های دستی بیسل

بیسل برای چندین دهه در لیست برترین تولید کنندگان جاروبرقی های مختلف قرار داشته است. جارودستی بیسل یک ابزار جمع و جور برای تمیز کردن انواع زباله های خشک از سطوح مختلف است. شما می توانید از این جارو برای تمیز کردن کاشی ها، قفسه ها و کفپوش ها و حتی تمیز کردن فضای داخل خودروی خود استفاده کنید.

جاروشارژی بیسل یکی از بهترین جارو های دستی با قیمت مناسب است که می توانید برای نظافت خودرو و منزل خود استفاده کنید. این دستگاه می تواند به یکی از پرکاربردی ترین ابزار های نظافت منزل شما تبدیل شود و از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

کلام اخر

برای جمع بندی دلایل و نکات فوق، به یاد داشته باشید که اکثر مشکلات جاروبرقی های دستی شارژی را می توانید با تمیز کردن دستگاه حل کنید. امیدواریم هنگام استفاده از جاروبرقی دستی بیسل، راهنمایی ها و توصیه های این مقاله برای شما کاربردی باشد و بتوانید به درستی از دستگاه خود نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *