بیسل

تمیز کردن فرش ها

جارو شارژی

فرش ها عضوی جدا نشدنی ازخانه های ما ایرانی ها هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین فرش ها در خوب و مرتب به نظر رسیدن خانه ما تاثیر بسزایی دارند،‌ فرش نامرتب و کثیف یا بدبو می تواند باعث شود خانه شما بد به نظر برسد. همچنین تمیز کردن فرش ها تا حدی بر روی سلامتی شما نیز تاثیر دارند. کپک های ذره بینی که می توانند روی فرش ها ایجاد شوند، ‌می توانند شما را بیمار کنند و یا باعث ایجاد آلرژي های مختلف شوند.

بنابراین،‌ تمیز نگه داشتن فرش و مراقبت از آن یک مهارت ضروری است که باید آن را یاد بگیرید. داشتن فرش های تمیز و براق باعث می شود که نو به نظر برسند و در صورتی که آن ها را تمیز نگه دارید و از محلول های خوشبو کننده استفاده کنید،‌ خانه ی شما جلوه بهتری خواهد داشت.

این روز ها محصولات و تمیز کننده های بسیاری وجود دارند که به  شما کمک می کنند فرش های تمیز و خوشبو داشته باشید بدون این که آن ها را بشوییید و یا به قالیشویی ها بدهید.

اگر در اینترنت سرچ کنید، صدها نوع شامپو فرش، محلول های لکه بر موضعی و تمیز کننده و محلول های خوشبو کننده ای را می بینید که فرش شما را براق، تمیز و خوشبو نشان می دهند، به طوری که کاملا نو به نظر می رسند. یکی دیگر از ابزار های کاربردی و کمک کننده، ‌فرش و موکت شوی ها هستند که داشتن آن ها برای هر خانه ای لازم و ضروری است .

در ادامه این مطلب راه های مراقبت کردن از فرش و تمیز کردن آن ها را بیان می کنیم.

خانه تکانی با محصولات بیسلخانه تکانی با محصولات بیسل

راه های تمیز کردن فرش ها

اول از همه،‌ سعی کنید چیزیت. همیشه سعی کنید از فرشتان در برابر آسیب ها محافظت کنید. اگر دارید خوراکی می خورید، یک پیش دستی یا بشقاب زیر دستتا روی فرش تان نریزید

بله ، پیشگیری بهتر از درمان اسن بگیرید. و یا اگر کودک در خانه دارید،‌ ی توانید موقع غذا خوردن رو فرشی بیاندازید. با این مراقبت های ساده نیازی نیست خودتان را درگیر استفاده از شوینده ها کنید و در عین حال عمر فرشتان را افزایش دهید.

از پادری استفاده کنید

استفاده از پادری کمک کننده است، چرا که وقتی از بیرون وارد می شوید،‌ ممکن است آلودگی و غبار های زیادی را با کفش هایتان به  داخل خانه بیاورید. بنابراین در همان ابتدای کار پادری بخش زیادی از آلودگی ها را جذب می کند و الیاف فرش شما در امان می ماند.

قسمت مخصوصی برای غذا خوردن داشته باشید

غذا، شکلات، ‌آبمیوه، ‌چای و قهوه و .. همگی می توانند به لکه های بزرگ و سختی تبدیل شوند. بنابراین بهتر است محل مشخصی را برای غذا خوردن داشته باشید تا از کثیف شدن همه جای فرش جلوگیری شود. بهتر است تا حد امکان از  غذا خوردن رو به روی تلویزیون خودداری کنید .

چگونه تمیز کردن فرش ها را به سرعت تمیز کنیم؟

استفاده منظم از جاروبرقی  یکی از بهترین راه ها برای مقابله با کثیف شدن فرش است. فرش شما بدون این که خودتان متوجه شوید تبدیل به فیلتری برای جذب کرک ها و گرد و غبار ها و موهای حیوانات خانگی تان می شود. این الودگی ها در صورتی که پاک نشوند،  باعث کدر شدن و تیره شدن و کثیف به نظر رسیدن فرش شما می شود.

جاروبرقی های بدون کیسه چیست؟

جاروبرقی های بدون کیسه چیست؟

چگونه لکه های فرش را از بین ببریم ؟

مرحله اول : ابتدا، زباله های فرش را با جاروبرقی کامل پاک کنید و مطمععن شوید که هیچ گونه زباله ای روی فرشتان وجود ندارد.

مرحله دوم : از یک پارچه تمیز برای  پاک کردن لکه و رطوبت باقی مانده روی فرش  استفاده کنید. برای لکه های قهوه ای، بهتر است از پارچه سفید استفاده کنید. از دستمال کاغذی استفاده نکنید چرا که الیاف آن شکسته شده و در خورد فرش می رود.

مرحله سوم : محلول لکه بر را مستقیما روی لکه فرشتان اسپری کنید و یک دقیقه صبر کنید.

مرحله چهارم : لکه و محلول لکه بر را با یک وارچه تمیز دیگر پاک کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.  اگر کامل پاک نشده بود،‌ دوباره مراحل بالا را از اول طی کنید.

چگونه بدون استفاده از مواد شوینده و لکه بر فرش را تمیز کنیم؟

احتمالا شما هم هنگام مقابله با لکه به طور ناخودآگاه روی آن آب گرم می ریزید،‌ اما در واقع این کار بهترین راه حل ممکن نیست . اب ریختن روی فرش می تواند باعث شود که لکه ها بیشتر و بیشار در عمق فرشتان نفوذ کنند و پاک کردن آن ها سخت تر باشد. همچنین رها کردن فرش در حالت نمناک می تواند باعث ایجاد کپک بر روی فرش شود.

اگر می خواهید فرشتان را تمیز کنید ولی محلول های شیمیایی در دسترس ندارید،‌ بهتر است محلول آب و سرکه را امتحان کنید. همچنین می توانید از نوشابه هم استفاده کنید و آن را به لکه اسپری کنید. به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر زمان بگذزد،‌لکه کمتر از بین خواهد رفت.

نوع شوینده قابل استفاده

نوع شوینده قابل استفاده

اگر لکه ها عمیق و سخت بودند چگونه باید از شر آن ها خلاص شویم؟

اگر فرش شما به قدری کثیف شده است که با محلول های لکه بر شیمیایی و طبیعی تمیز نمی شود،‌ شما به یک تمیزکاری اساسی نیاز دارید. بهترین کاری که می توانید انجام دهیید این است که از یم دستگاه فرش و موکت شوی قابل حمل استفاده کنید. این دستگاه های فوق العاده بدون این که نیاز به صرف انرژی زیادی داشته باشید، فرش هایتان را مثل روز اولشان می کنند. این دستگاه ابتدا روی فرش شما محلول آب و شیمده را اسپری می کند، برس میکشد و سپس با یک مکنده قوی اب را درون خود می کشد. این فرایند چندین و چند بار تکرار می شود تا جایی که فرش شما از هر گونه لکه و آلودگی به طور کامل پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *